Fullt ös

Upp i ottan och iväg till WeMind för bedömning nr. 2. Besöket framkallade inga smärtsamma reminiscenser.

Medan jag väntade på bilen som som skulle ta mig hem tittade jag in i ett hål i väggen. Galaxy (Butiken heter så...säljer silversmycken) på St. Eriksgatan, korsningen Fleminggatan. för att köpa välbehövlig silverputs. Mindre bra, var att jag impulshandlade ett par relativt voluminösa creoler. Jättefina verkligen, men som sagt mindre bra när man försöker leva på ytterst små medel. 

 Mellanlandade hemma en stund och sen iväg till Forrest "traumainrättning" aka Veterinären för kloklippning. Tror det tog iaf 30 min den här gången. Eftersom den lilla mannen är hal som en pinscher-ål och sprattlar frenetiskt, OCH gärna vill bita inrättningens anställda, blev det munkorg på. Vilket han givetvis inte alls ville ha....Mer sprattel och klättra på matte (dvs. undertecknad), som resulterade i att matte nu går omkring med tjusiga röda kloliknande strimmor på överkroppen...... 

Promenaden hem gick för ovanlighetens skull i maklig takt. Väl hemma tackade jag för kaffet och däckade i soffan. Trots denna för mig, hektiska dag, höll sig värken i schack någorlunda. Hade nog inte fixat det annars. 

Silvercreoler från Galaxy på St. Eriksgatan

Föredrar silver framför andra metaller.


Silverputs. Nu jäklar ska det blänka....


Instagram: jenniferlabonaire



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mäns våld mot kvinnor

 Jag brukar lägga upp #mänsvåldmotkvinnor på min insta @jenniferlabonaire. Följ gärna.