Insomnia

Precis som alla andra nätter sitter jag uppe. Det verkar som att när klockan passerat 23.00 så blir jag pigg och går in i nån sorts "creative mood"... Har dock inte lyckats skapa något under alla dessa nätter.... Men tankarna far som torra skinn när jag står där under fläkten och tjuvröker... Samtidigt så vet jag att om jag påbörjar ngt. projekt, så vete sjutton om och när jag kan avsluta det, allt beror på dagsformen och om den förb....de värken vill hålla sig på mattan. De gör en faktiskt lite deprimerad, när man inte kan göra upp planer i förväg, för man vet inte om man fixar att införliva dem. 

Och så var det här med klimakteriet....svettas som en idiot. Vaknar flera gånger på natten av att jag badar i svett och får byta sovtröja, och ibland även sängkläder. Men det är inte bara nattetid...det är för sjutton dygnet runt. 
Jag har börjat med att alltid ha med mig servetter när jag är ute, så att jag kan svabba bort det värsta. Det känns liksom inte riktigt bra när man är ute bland folk, står i kassakön, fikar, ute med hunden och träffar andra hundägare o.s.v, att ha svettpärlor hängandes i ansiktet (och på hela kroppen, men förhoppningsvis är det ingen som ser just det....). 
Jag kan fortfarande förundras över att man kan svettas överallt....jag har aldrig förr svettats på t.e.x smalbenen!!! Eller underarmarna!! Inte heller ovansida lår!! 
Om man nu ska tänka positivt, så har jag inte frusit speciellt mycket denna höst och vinter... 

En annan sak som är positivt i mitt fall, det är att jag slipper den förb....de mensen!! Satan i gatan, det var som att vrida på en kran nästan 10 dagar i sträck, plus att jag fick sån värk att jag låg som en makaron i soffan de första 5 dagarna. Det kan jag säga, jag saknar den INTE. 

Nähä nä, nu ska jag göra en seriöst försök att få några timmars sömn... Natti natti!


Has your hot flash gone yet? Can we close the window now?


Instagram: jenniferlabonaire




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mäns våld mot kvinnor

 Jag brukar lägga upp #mänsvåldmotkvinnor på min insta @jenniferlabonaire. Följ gärna.